Hogyan kell optimalizálni a Google szöveges hirdetéseket?
A meggyőző, és jól célzott szöveges hirdetések elengedhetetlenek, ha eredményes PPC kampányokat szeretnénk futtatni. A hirdetési kreatívokon keresztül találkoznak a potenciális ügyfeleid először a vállalkozásoddal, amikor rákeresnek valamire, ami a vállalkozásoddal kapcsolatos. Az, hogy rákattintanak-e a hirdetésre, és így eljutnak-e a weboldaladra, attól függ, hogy mennyire meggyőző az üzenet, ami a hirdetésekben megjelenik. Vajon kellőképpen releváns ez a keresési szándékkal? Gyakran ezen áll, vagy bukik az egész PPC hirdetési tevékenység eredményessége.
Mivel a PPC szöveges hirdetésekkel találkoznak először a látogatók, kulcsfontosságú, hogy jól csináld. A jól megírt Google Ads hirdetések létrehozása néhány nagyon nyilvánvaló előnnyel jár:
- Javul az átkattintási arány
- Javulnak minőségi muatók
- Alacsonyabb konverziónkénti költség érhető el
A legfontosabb, amit a hirdetési szöveg megírásakor szem előtt kell tartanod, hogy a hirdetésed rendkívül releváns legyen a következőkre:
- A termékedre, szolgáltatásodra
- A kereső szándékára (ami általában a kulcsszóból és a kontextusból kikövetkeztethető).
- A kampány céloldarára, ahova a hirdetés mutat
A Google szöveges hirdetés úgy épül fel, hogy három címsorból, egy megjelenített URL-ből, két hosszabb leírásból, és két rövidebb, úgynevezett útvonalból áll. A hirdetés minden eleme korlátozott karakterszámmal rendelkezik. A karakterkorlátok betartása mellett kellőképpen meggyőző hirdetéseket írni valóságos művészet. Mire próbáljunk figyelni a hirdetésszöveg írás közben?
- Fontos legalább egyszer belefogalmazni a hirdetésbe a releváns kulcsszavainkat.
- A terméked, szolgáltatásod előnyeit, egyedi tulajdonságait is érdemes beleírni.
- Egy cselekvésre felhívást is fontos megjeleníteni. Például: Tekintsd meg oldalunkat! Gyere, nézd meg árukészletünket! stb. Ezekkel a mondatokkal hatékonyan növelhetők az átkattintási arányok.
A Google Ads-ben több lehetőség is kínálkozik ahhoz, hogy hirdetéseid még meggyőzőbbek legyenek. Például a hirdetésbővítmények segítségével további linkeket adhatsz meg a felhasználóknak, amelyekre kattinthatnak, valamint további információkat jeleníthetünk meg a termékéről. Ezek a kiegészítő információk a következők lehetnek:
- Helyszín és elérhetőségi adatok, például fizikai cím és telefonszám.
- Képek a készletében lévő termékekről vagy egyéb jellemzőkről, például egy szállodai szobáról.
- A szolgáltatások, és termékek árai
A rendszeres reklámszöveg optimalizálás (azaz A/B tesztelés) rendkívül fontos!
A legjobban teljesítő PPC hirdetők folyamatosan tesztelik és finomítják a hirdetéseiket, hogy megtalálják a legmeggyőzőbb üzeneteket az egyes kulcsszócsoportokhoz, illetve hogy maximalizálják a kattintásokat és a minőségi pontszámokat, és végül csökkentsék az egy kattintásért fizetett árat, ami végül magasabb megtérülést (ROI-t) jelent.
Nem kell túlgondolni a szövegoptimalizálást, csak arról van szó, hogy érdemes a hirdetésszöveg egyes elemeiből, például a címsorokból, és a leírásokból több változatot futtatnunk egyszerre, és szelektálni őket a teljesítményük alapján.
Mit nyerünk a jobb hirdetésszövegekkel?
Ha a hirdetéseid relevánsak a kereső számára, a CTR javul az átkattintási arány (CTR), és a magas CTR a minőségi pontszámok legfontosabb összetevője. A magas minőségi pontszámok hatékonyabbá teszik az egész Google Ads-fiókodat. Miért? Mert a Minőségi pontszám a hirdetéseid rangsorolását javítja, miközben csökkenti a kattintásonkénti költségeidet!
Ha hetente csak néhány percet fordítasz arra, hogy javítsd hirdetéseid relevanciáját és CTR-jét (tehát folyamatosan szelektálod, teszteled a hirdetéseidet) máris jó úton vagy egy jobban teljesítő PPC fiók felé.