Google Ads hirdetéskezelés- Hogyan dolgozom én?

 

Az Adwords, vagy más néven Google Ads rendszerben való hirdetés az egyik leghatékonyabb módja annak, hogy fizetőképes forgalmat szerezzek webhelyedre. A Google messze a leggyakrabban használt keresőmotor hazánkban, ami nagyszerű lehetőség a te céged számára is.

 

Minden iparág más-más csatornát, célzásokat igényel a Google Ads-en (Adwords-ön) belül, ezért minden lehetőséget megvizsgálok, és személyre szabott beállításokat készítek.

Google Ads fiókok kezelése
Google kereső

Google Ads módszertan

Ahhoz, hogy jó hirdetési stratégiát tudjak készíteni a Google Ads-ben, meg kell határoznunk az elérni kívánt céljaidat. Ezeknek a céloknak mérhetőnek és elérhetőnek kell lenniük, mert csak így tudok hatékonyan dolgozni.

 

Miután a célokat meghatároztuk, kiválaszthatjuk a számodra, illetve céljaid számára legmegfelelőbb kampánytípusokat az alábbiak közül:

  • Keresési kampányok
  • Shopping kampányok
  • Display kampányok
  • Youtube kampányok

Ezt követően elvégzem a fiók kezdeti beállítását és elindítom a kampányokat. Az indítás után nyomon követem az eredményeket és folyamatosan optimalizálom a hirdetési fiókot, a fontos mutatók javítása érdekében. Ezután elemezzük a munkámmal elért eredményeket, és új irányokat, hirdetési lehetőségeket keresek, amelyekkel folyamatosan növelhetem a kampányaid eredményességét.

 Így építem fel a Google Ads kampányokat

1.Költségvetés és célok meghatározása

Először is megbeszéljük, hogy mi lesz a céljuk a Google Ads-hirdetéseidnek.

Milyen költségvetés áll rendelkezésre, és mi a kampány tervezett időtartama?

 

Mi az a maximális költség, amelyet konverziónként szeretnél, illetve tudsz kifizetni, ami lehet egy eladás, lead vagy bármi más, amit prioritásként határozol meg az oldaladon.

 

Google Ads-kampányonként maximum egy célt tudok beállítani.

 

Ha több célt szeretnél elérni, akkor sincs semmi baj. Egyszerűen több kampányt hozok létre a Google Ads-fiókon belül, és így minden célodat sikeresen elérhetjük.

Google logó

2. Kialakítom a kampányok szerkezetét, azaz a fiókstruktúrát.

Itt az a fontos, hogy a kampányszerkezeted valóban a személyes preferenciáidat tükrözze. Gondolj úgy a Google Ads-fiókodra, mint egy mappaszerkezetre!

 

A kulcsszavaid és a hirdetéseid alkotják a kampányaid magját, azonban az, hogy hogyan strukturáljuk őket a kampányaidban és a hirdetéscsoportjaidban, meghatározza az egész fiók sikerességét.

 

A felvehető hirdetéscsoportok és kampányok száma korlátlan. Megéri jól strukturált hirdetési fiókot létrehozni megfelelő számú hirdetéscsoport létrehozásával. Így minden egyes hirdetéscsoporthoz relevánsabb hirdetéseket készítek, és pontosabban célozhatok a meghatározott kulcsszavakra.

 

3.Kulcsszólistát építek

Mint fentebb említettem, a kulcsszavaink jelentik kampányaid magját. A fiókod teljes struktúrája úgy épül fel, hogy a kulcsszavaid a lehető legjobban teljesítsenek.

 

Mik a legfontosabb feladatok? Íme:

 

3.1. lépés: Nagy kulcsszólistát hozok létre

 

Minél több releváns kulcsszót igyekszem hozzáadni minden egyes hirdetési csoporthoz. Nem feledkezve meg a többes számról, a ragozott alakokról és még a helyesírási hibákról sem!

 

A kulcsszólista összeállításához Google Ads kulcsszótervező eszközt és pár egyéb oldalt (Übersuggest, keywordtool.io) használok.

 

3.2. lépés: Hirdetéscsoportokba csoportosítom a kulcsszavakat

 

A hirdetéscsoportok létrehozásának nincs egyetlen helyes útja. A hirdetéscsoportok jó elrendezésével a hirdetési szövegek illeszkednek a kulcsszavakhoz, és ettől eredményesebbé válik a Google Ads-kampány optimalizálása.

 

A hirdetéscsoportok a kulcsszótípusok, valamint a termékkel való relevancia alapján osztályozhatók.

 

Nem tanácsos specifikus és általános kulcsszavakat ugyanabba a hirdetéscsoportba tenni. Jobban optimalizálhatók a kampányok, ha legalább hirdetéscsoport szinten szétszedem, különválasztom ezeket a kulcsszavakat.

 

3.3. lépés: Különböző kulcsszóegyezési típusokat is használok

 

Általában nem az általánosabb, úgynevezett általános egyezésű kulcsszavak használata a legeredményesebb. Kifejezésegyezéssel és pontos egyezéssel rendelkező kulcsszavakat szoktam használni. (Régebben az általánosegyezés-módosító használata volt a kedvencem, de azt sajnos háttérbe szorította a Google.)

 

kulcsszóegyezési típusok

 

Új kulcsszavak létrehozásakor ezek alapértelmezetten általános egyezésűként kerülnek a rendszerbe. Én személy szerint nem szeretem az általános egyezést használni, ezek a kulcsszavak túl sok irreleváns keresési megjelenést generálnak. Ez csökkenti a minőségi pontszámot is, és növeli a kattintásonkénti költségeket.

Kulcsszóegyezések

Ehelyett bővítem a kulcsszólistát kifejezésegyezésű és pontos egyezésű kulcsszavakkal.

 

4. Negatív kulcsszólistát is létrehozok

A negatív kulcsszavak megakadályozzák, hogy a hirdetésed irreleváns, felesleges keresések esetén megjelenjenek.

 

Ha a negatív kulcsszólistát is hozzáadom a kampányaidhoz, akkor azok , akik a listában szereplő kulcsszót írják a keresőbe, nem fogják látni a hirdetéseidet.

 

Ez segít abban, hogy azokra a kattintásokra összpontosítsunk, amelyek tényleges potenciális vásárlókat, konverziókat generálnak.

 

5. Hirdetésszövegeket írok

A potenciális ügyfeleid az egész hirdetési fiókból csak a hirdetéseiddel találkoznak. A sok beállítás mellett nagyon fontos, hogy kellő minőségű és kecsegtető hirdetéseket kreáljak. Van pár fontos szabály, amiket betartva nagyban javíthatom a hirdetések eredményességét. De hogy mik ezek? Íme:

 

5.1. lépés: A megcélzott kulcsszavakat is használom a hirdetésszövegekben

 

Egy jó hirdetési szöveg nyilvánvalóan arra készteti az embereket, hogy rákattintsanak a hirdetésre. Nehéz meghatározni, mitől lesz jó egy hirdetésszöveg, ez Google Ads-kampányonként, termékenként és kulcsszavanként változik.

 

A hirdetésszövegek tesztelésével és optimalizálásával meg tudom találni hirdetéscsoportonként a legmegfelelőbb hirdetéseket.

kulcsszóbeillesztés

 

Kulcsszóbeillesztéses hirdetéseket is használok.

 

5.2. lépés: Specifikus, releváns céloldalakat állítok be minden egyes hirdetéscsoporthoz

 

A hirdetésekre kattintókat a webhelyen található legkonkrétabb céloldalakhoz irányítom. Ha szükséges, javaslatot teszek új landing oldalak elkészítésére vagy a jelenlegiek fejlesztésére is.

 

5.3. lépés: Hirdetéstesztelési struktúrát használok

 

Hirdetéscsoportonként legalább két hirdetésváltozatot is létrehozok, így rögtön el is kezdhetem az A/B tesztelést.

 

6. A kampánybeállítások finomhangolása is fontos!

Sajnos a Google Ads standard beállításai általában nem a legjobbak. Mielőtt elindítanám a kampányaidat, kétszer is ellenőrzöm ezeket, és itt-ott változtatásokat eszközlök.

 

6.1. lépés: A keresőkampányok típusát csak keresőhálózatra állítom

 

Mindig meggyőződön róla, hogy nem jelennek meg a keresőhirdetések a display hálózaton. Ez egy alapvető hibalehetőség, és nagyon sokba kerülne neked.

 

6.2 lépés: A keresőpartnereket kezdésként mindig letiltom

 

Általában a keresőpartnerek rosszabb konverziós arányt érnek el. Kezdetben kikapcsolom ezt, ha nagyobb volumenre van szükségünk, újra engedélyezhetem.

Google Ads kampánybeállítások

 

 

6.4. lépés: A hirdetések rotációját „Nincs optimalizálás”-ra állítom

 

Ezzel a hirdetési rotáció 50:50 arányban oszlik meg, amire szükségem lesz ahhoz, hogy később tiszta adatokat kapjak a hirdetések optimalizálásához.

 

hirdetésbeállítások

 

6.5. lépés: Beállítom a megfelelő nyelvi célzást

 

Ha magyar nyelvű keresőkifejezéseket használok, minden nyelvre szoktam célozni, de ha külföldi kulcsszavak is akadnak az adott kampányban, ezt a célzást szűkíteni szoktam.

 

6.6. lépés: Beállítom a hely célzásokat kampányonként a megfelelő területekre

 

Meghatározom azokat a helyeket, ahol a hirdetéseid megjelenhetnek. Általában ezt is érdemes területi bontással tesztelni. A Google lehetőséget kínál arra, hogy minden lehetséges helyen futtasson hirdetéseket. Ügyelni kell arra, hogy ne célozzak túl kis területre, mivel ez a keresési volument nagyon lecsökkentheti.

 

Azért is érdemes különböző területi célzású kampányokat létrehoznom, mert így a kampányszintű költségkeretekkel, illetve a maximális kattintásonkénti költségekkel szabályozhatom, hogy melyik területre/területekre fókuszáljon a fiók.

 

7. Hirdetésbővítményeket is létrehozok

A hirdetésbővítmények szerencsére ingyenesek. Nagyobb megjelenési területet biztosítanak a hirdetéseidnek a keresőben. Ez növeli annak a valószínűségét, hogy az emberek rákattintanak a hirdetésedre.

 

Lehet, hogy nem minden hirdetésbővítmény alkalmazható a te vállalkozásodnál. Az olyan hirdetésbővítmények azonban, mint a kiemelő bővítmény, vagy a belsőlink bővítmény minden vállalkozás számára használhatóak és hasznosak.

 

A hirdetésbővítmények pozitív hatással lesznek a kampányok minőségi pontszámára is, így tényleg nem kérdéses, hogy hozzáadom-e őket a kampányaidhoz.

 

8. Konverziókövetést állítok be

A PPC-ben az a nagyszerű, hogy minden eredményt nyomon lehet követni. Láthatod, hogy hány megjelenést kapsz, hány kattintást, mennyi a költésed, és ami a legfontosabb, hány konverzió, jelentkezés vagy eladás született.

 

Ezen adatok nagy része automatikusan bekerül a hirdetési felületre, de a legtöbbet nekem kell beállítanom.

 

A Google két olyan lehetőséget biztosít, amelyek segítségével könnyen mérhetők az eredmények:

 

  1. lehetőség: Google Ads konverziókövető kód

 

A konverziókövető kód a Google Ads-kampány eredményét méri.

 

A konverziókövető kód elhelyezhető a „Köszönöm” oldalon, amely akkor jelenik meg, amikor a konverzió befejeződik.

 

  1. lehetőség: Google Analytics kód

 

A Google Analytics a Google által biztosított ingyenes szoftver, amely az egész weboldal statisztikáit méri (tehát nem csak az AdWordsból érkező látogatókét).

 

A Google Analytics beállítása a weboldalon erősen ajánlott. A Google Analytics messze a legjobb program a webhely statisztikáinak mérésére. Én, ha nincs ilyen az oldaladon, minden esetben be is állítom.

 

Ha már elindultunk – Így optimalizálom a Google Ads kampányaidat

 

1. A magas költségű és konverziót nem hozó kulcsszavak szüneteltetése

 

Megvizsgálom az összes kulcsszóadatot a fiókban, és kiszűröm azokat a kulcsszavakat, amelyek nem hoztak neked konverziókat. Vannak olyan kulcsszavak, amelyekre sok pénzt költöttünk?

 

Azokat a kulcsszavakat, amik egy megfelelően nagy időszak alatt rosszul teljesítenek, szüneteltetni szoktam. Az irreleváns kattintások visszaszorítása az első lépés a kampányok javításához.

 

2. Szüneteltetem az alacsony minőségi pontszámmal rendelkező kulcsszavakat

A Google Ads szolgáltatásban a kattintásonkénti költség (CPC) alapján fizetünk. Ez azt jelenti, hogy nem azért kell fizetned a Google-nek, hogy a hirdetések megjelenjenek, hanem csak azért, ha valaki valóban rákattint a hirdetésekre.

 

Google kevésbé hajlandó olyan, nem releváns hirdetéseket megjeleníteni, amelyekre senki sem kattint. Emiatt a Google minőségi mutatót használja a hirdetések rangsorolására.

 

Mi befolyásolja a Google minőségi mutatókat?

  • A céloldal relevanciája a keresőszóra
  • A hirdetésünk relevanciája
  • A várható átkattintási arány (CTR) – Ezt persze historikus adatokból becsüli meg a rendszer

 

Az alacsony minőségi pontszámmal rendelkező kulcsszavak negatívan befolyásolják a kampányaid eredményességét. Ezért a minőségi pontszám javítása érdekében azzal kezdem, hogy szüneteltetem azokat a kulcsszavakat, amelyek több mint 200 megjelenéssel, 5-nél kisebb minőségi pontszámmal rendelkeznek, konverziók nélkül.

 

3. Szüneteltem az alacsony átkattintási aránnyal rendelkező kulcsszavakat

Az egyik tényező, amelyet a Google a minőségi pontszám kiszámításakor figyelembe vesz, az a hirdetések átkattintási aránya (CTR). Nemcsak annak az egy kulcsszónak, hanem az egész fiókodnak is.

 

Nos, ez azt jelenti, hogy a fiókod CTR-je hatással van a minőségi pontszámodra és az általad fizetett kattintásonkénti költségre. A CTR növelésének legegyszerűbb módja, ha szüneteltetem azokat a kulcsszavakat, amelyek sok megjelenést hoznak, de nem hoznak kattintásokat.

 

Azzal szoktam kezdeni, hogy szüneteltetem azokat a kulcsszavakat, amelyek több mint 200 megjelenéssel rendelkeznek, átkattintási arányuk 0,5% alatt van, és nem hoztak konverziót.

 

4. Új kulcsszavakat veszek fel

A kulcsszavak minden keresőkampány magját képezik. Minél több a kulcsszó a hirdetéscsoportokban, annál több ember fogja látni a hirdetéseidet. Ha túl kevés kulcsszót használnék, a szűk célzás miatt nem lenne elég megjelenése a kampányoknak.

 

Határozottan nem azt mondom, hogy csak úgy vakon kell bővíteni a kulcsszólistát. A kulcs a relevancia, ezért csak olyan kulcsszavakat veszek fel, amelyek relevánsak az eladni kívánt termékekhez vagy szolgáltatásokhoz.

 

Gyakran még releváns kulcsszavakkal is nagy kulcsszólistát lehet létrehozni. A long tail kulcsszavak felkutatásával, ragozott alakokkal a legtöbb iparágban létre lehet hozni több ezer kulcsszóból álló listákat is.

 

5. A/B tesztelem a hirdetéseket

A PPC kampányok sikerét a folyamatos tesztelés és optimalizálás biztosítja.

 

A hirdetések fontosságát nem tudom eléggé hangsúlyozni. Mivel ezekkel találkoznak a böngészőben az emberek, a hirdetésekkel tudjuk felkelteni a figyelmüket, és ezekkel a kreatívokkal tudjuk rávenni őket, hogy ellátogassanak az oldaladra.

 

 

A hirdetések tesztelésének sosincs vége. Nagyon fontos, hogy ne csak teszteljem, hanem javítsam is a kampányaidat. Kezdetben teljesen különböző hirdetéseket tesztelek. Megfelelő adatok birtokában a jobban teljesítő változatot tartom meg, és elkezdem a hirdetés kisebb részeinek tesztelését.

 

6. Automatizált ajánlattételi stratégiákat is tesztelek

A Google Ads lehetőséget kínál arra, hogy különböző licitstratégiákat, más néven ajánlattételi stratégiákat használjak a fiókokban.

 

Az automata ajánlattételi stratégiák használatával a gépi tanulást is a célok szolgálatába állíthatom. Ha elegendő adatot kap a rendszer, a Google képes megbecsülni, hogy mely keresések hozhatnak várhatóan konverziókat, és melyek azok, amik kisebb valószínűséggel. Ha elegendő forgalom érkezik egy kampányra, meg szoktam nézni, hogy jól teljesít e ezzel a beállítással.

7. Figyelem a keresési kifejezéseket

Hiába állítok össze egy szűk kulcsszólistát, előfordulhat, hogy a hirdetések irreleváns keresési lekérdezésekre is megjelennek.

 

Különösen, ha kis költségvetéssel dolgozom, ezeket a lehető legjobban ki kell szűrnöm. (Persze a nagyobb fiókokban is folyamatosan szűröm ezeket.)

 

A Google Ads lehetővé teszi, hogy megvizsgáljam, milyen keresési kifejezésekre jelentek meg a hirdetések. Átnézem ezt a jelentést, és az irreleváns keresőkifejezéseket  negatív kulcsszóként hozzáadom a kampányokhoz akár kampány szinten, akár az egész fiók szintjén.

 

8. Brand hirdetéseket is futtatok

A márkád kulcsszavai a fiókodban szereplő legrelevánsabb kulcsszavak. Ezért ezekre a kulcsszavakra magasabb minőségi pontszámot kapsz, és a kattintásonkénti költség is általában ezekre a legalacsonyabb.

 

A minőségi pontszám a fiók összes kulcsszavára vonatkozik. Ez azt jelenti, hogy megfigyelések szerint a nem márkás kulcsszavaknak is jobb lesz a minőségi mutatója és csökken a kattintásonkénti költségük.

 

A viszonylag alacsony kattintásonkénti költség miatt a saját márkanévre célzó, brand hirdetéseket nem érdemes kihagyni.

 

9. Remarketing célzású keresőhirdetéseket (RLSA hirdetéseket) készítek

Gondoltál már arra, hogy mi történik azokkal a látogatókkal, akik eljönnek az oldaladra, de nem konvertálnak? Sajnos a legvalószínűbb, hogy soha nem térnek vissza az oldaladra.

 

Ha a keresőhirdetésekhez remarketinglistákat (RLSA) adok hozzá, rávehetem ezeket a látogatókat, hogy visszatérjenek az oldaladra. Olyan embereket célzok így meg, akik már ismerik az oldaladat, a márkádat, így eredményesebben tudunk hirdetni nekik.

 

 

10. Különböző landing oldalakat is tesztelek

Miután több releváns látogatót irányítottam a webhelyedre, a következő fontos lépés az, hogy rávesszük őket a konvertálásra. A landoló oldalad (landing page-ed) ennek a legfontosabb része. Egy PPC-specifikus landoló oldal létrehozásával valóban erre az egy célra összpontosíthatunk: a potenciális ügyfeleid meggyőzésére.

 

A landoló oldalon nagyon fontos szerepe van a főcímnek és alcímnek. Ezeknek relevánsaknak, a hirdetéssel összefüggőknek kell lenniük.  Az oldalnak tartalmaznia kell az értékesítési előnyeidet (USP-ket), a terméked vagy szolgáltatásod rövid leírását és kapcsolati adatokat, lehetőségeket.

 

Érdemes a kevesebb több elvét alkalmazni ezen az oldalon. Ha túl sok információt sűrítünk erre az oldalra, előfordulhat, hogy csökkenti a konverziós arányunkat.

 

12. Mindent nyomonkövetek és optimalizálok

A legjobb dolog a Google-ön való hirdetésben, hogy mindent precízen nyomon tudok követni.

 

Szó szerint MINDENT.

 

Kulcsszavak szintjén láthatom, hogy mely kulcsszavak érnek el megjelenéseket, kattintásokat, konverziókat, és hogy melyikre mennyit költünk.

 

Ez a sok adat nagyon jó lehetőséget teremt számomra, hogy átlássam a történteket, és változtatásokkal, optimalizációval növeljem a fiók teljesítményét.

 

Végeredményben

Annak ellenére, hogy a Google Adsben évről évre egyre nagyobb a verseny, még mindig bőven van mód arra, hogy nyereségesen hirdessünk.

 

Ha a Google Ads-kampányok optimalizálásában tudok neked segíteni, fordulj hozzám bizalommal!

{

A ppc hirdetéseket, illetve inkább az egész online marketinget egy szorzónak gondolom. A dolgom, hogy a bevételeknek és ezen keresztül a tiszta profitnak adjon egy szorzót. Pl: 100.000 x 1,2 = ha a végeredmény nagyobb, mint amit a marketinges munkájáért kifizetsz, az bizony kőkemény win-win helyzet.

Kis Tamás

PPC manager

Kis Tamás Digital Champion

Dolgozzunk együtt!

Ut Engedd meg nekem, hogy megismerjem a céljaidat, és bemutassam, hogy miben tudok segíteni neked, hogy elérd őket. Keress engem elkötelezettség nélkül!

7 + 14 =

Lépj velem kapcsolatba!

Hívj nyugodtan, vagy küldj üzenetet kötelezettség nélkül.

Email

tamas@ppcmanager.hu