Ha meg szeretnéd érteni a Google Ads működését, nem hagyhatod ki a minőségi mutató alapos ismeretét. Ez azért van, mert ezek a minőségi pontszámok óriási hatással vannak a fizetett keresőkampányok költségeire és hatékonyságára. A Google minőségi pontszám befolyásolja, hogy PPC hirdetéseid hogyan teljesítenek, és mennyit kell fizetned az egyes kattintásokért.
Na de mi az a minőségi mutató?
A Google a minőségi mutatók segítségével értékeli az egyes kulcsszavak és PPC hirdetések relevanciáját.
A kattintásonkénti költséget (CPC-t) ez alapján számolja ki a rendszer. A minőségi mutató és a kattintásonkénti költség szorzatától függ, hogy hogyan rangsorolódik a hirdetésünk a versenyben.
A minőségi pontszám több tényezőtől függ.
Lássuk, hogy mik ezek:
- Az átkattintási arány (CTR).
- Az egyes kulcsszavak relevanciája a hirdetéscsoportjukhoz.
- A landoló oldal minősége és relevanciája.
- A hirdetésszöveg relevanciája.
- A Google Ads-fiók korábbi teljesítménye.
A fenti összetevőkről nem tudjuk, milyen súllyal számítanak a minőségi mutatónál, az viszont tudható, hogy az átkattintási arány a legfontosabb összetevő. Ha a hirdetésedet látó emberek közül többen kattintanak rá, az a Google számára erős jelzés, hogy hirdetéseid relevánsak és hasznosak a felhasználók számára. Ennek megfelelően a Google magasabb hirdetési rangsorokkal és alacsonyabb költségekkel jutalmazza a relevánsabb hirdetéseket.
Mit nyerünk, ha javítjuk a minőségi mutatókat?
A minőségi mutatók közvetlenül összefüggenek a Google Ads hirdetéseid sikereivel. A minőségi mutatók optimalizálásával magasabb megtérülést (ROI) érhetsz el. Ez azért van így, mert a magasabb minőségi pontszámok alacsonyabb konverziónkénti költséggel járnak. Fontos, hogy az egy konverzióra jutó költség nem egyenlő a kattintásonkénti költséggel. Nem azt jelenti, hogy mennyit fizetsz a kattintásokért, hanem azt, hogy mennyit fizetsz, ha valaki végrehajtja a honlapodon a kívánt műveletet, legyen az akár egy kapcsolatfelvétel, vagy egy termékvásárlás. Mivel nem minden kattintás eredményez konverziót, a konverziónkénti költség általában magasabb, mint a kattintásonkénti költség.
A magas minőségi pontszámok csökkentik mind a kattintásonkénti, mind a konverziónkénti költséget.
Általánosságban elmondható, hogy minél magasabb a Google Ads hirdetés, vagy kulcsszó minőségi mutatója, annál alacsonyabb az arra jutó egy konverzióra jutó költség. Ne feledd, hogy a magas minőségi pontszám a Google kifejezése annak, hogy a hirdetéseid, kulcsszó célzásaid megfelelnek a potenciális ügyfeleid igényeinek. Minél jobban megfelel a potenciális ügyfelek igényeinek, annál kevesebbet számít fel a Google a hirdetések kattintásáért.
Hogyan növelheted a Google Ads minőségi mutatóidat?
Mivel a Google Ads minőségi pontszáma határozza meg, hol, milyen gyakran, és milyen pozícióban jelennek meg a hirdetéseid, fontos, hogy a fiókodban végzett következetes munkával növeld a minőségi pontszámaidat. Ezt úgy érheted el, ha erőfeszítéseidet a következő kulcsfontosságú területekre összpontosítod:
Kulcsszókutatás – Fedezz fel új, releváns kulcsszavakat, amelyeket hozzáadhatsz kampányaidhoz, beleértve a long tail kulcsszavakat is, amelyek hozzájárulhatnak az összforgalom nagy részéhez.
Kulcsszavak szegmentálása – Oszd kulcsszavaidat szűk, szervezett csoportokba, amelyek hatékonyabban köthetők az egyes hirdetéscsoportokhoz, kampányokhoz.
Hirdetésszövegeid finomítása – Tesztelj olyan szöveges hirdetéseket, amelyek célzottabban illeszkednek az egyes hirdetési csoportjaidhoz. A hatékonyabb hirdetések magasabb CTR-t érnek el, ami az egyik legjobb módja a minőségi pontszámok javításának.
Landing Page optimalizálás – A landoló oldalak esetében is a relevancia az egyik legfontosabb. A hirdetésszövegekhez, és keresőszavakhoz kapcsolódó honlap tartalmakkal is növelhető a relevancia, és ezzel együtt a minőségi mutatók.
Negatív kulcsszavak keresése – Folyamatosan kutasd, azonosítsd és zárd ki a költségvetésedet pazarló irreleváns, illetve alacsony teljesítményű keresőkifejezéseket.
Amint láthatod, a minőségi mutató elsősorban a relevancia mérőszáma, és a kulcsszavak minőségi mutatójának javítása a PPC-kampányok kis, jól szervezett, szorosan összetartozó kulcsszócsoportokba való strukturálásán múlik. A jobb kulcsszókutatás és szervezés természetesen javítja a hirdetések és a weboldal tartalmának minőségét és specifikusságát is, lehetővé téve, hogy pontosan azt a közönséget célozzák meg, amelyik a legnagyobb valószínűséggel keresi a kínálatodat.
Az alacsony Google Ads minőségi pontszámok elsősorban a kulcsszavak, a hirdetéscsoportok, a szöveges hirdetések és a céloldal tartalma közötti kapcsolat hiányának az eredményei. A magas minőségi pontszám természetes módon akkor jön létre, ha egy Google Ads-fiók megfelelő kulcsszócsoportokba rendezett kulcsszavakat, bizonyos hirdetéscsoportoknak megfelelő hirdetési szöveget és céloldalakat tartalmaz. Bár nincs egyszerű, bomba biztos megoldás a minőségi pontszám képletének javítására, a relevanciára való gondos odafigyelés nagymértékben javítja a pontszámaidat.