A Google Ads hirdetések is PPC hirdetések közé tartoznak. No de mit is jelent ez a kifejezés?

Fontos, hogy megértsd, miről van szó. Igyekszem hát bemutatni neked ezt a témát.

 

Mi az a PPC?

A PPC, a kattintásonkénti fizetés (pay-per-click) rövidítése, az internetes marketing egy olyan szegmense, amelyben a hirdetők a kersőoldalakon, illetve weboldalakon helyezhetnek el hirdetéseket, és akkor fizetnek, ha valaki a hirdetésükre kattint. Tehát nem a hirdetések megjelenése kerül pénzbe, hanem csak a megvalósult kattintások.

 

Milyen típusai léteznek?

– Social hálózati hirdetések. Ide tartoznak például a Facebook, és Linkedin platform hirdetései.

– Keresőhirdetések. Mint például a Google Ads, vagy Bing Ads

 

A Google Ads a PPC egyik legnépszerűbb formája Magyarországon. A hirdetők ebben a rendszerben licitálhatnak, ha meg szeretnék jeleníteni hirdetéseiket a keresőben. Így ha valaki a termékükkel, szolgáltatásaikkal kapcsolatos keresőszót használ a Google-ben, megjelenhetnek akár a találati oldal tetején, a természetes találatok elött.

Minden egyes alkalommal, amikor a hirdetésünkre kattintanak, és a látogató a weboldalunkra jut, egy kis díjat kell fizetnünk a Googlenek. Az a cél a hirdetés során, hogy ez az összeg jelentéktelen legyen, mert a látogatás többet ér nekünk, mint amennyit fizettünk érte. Más szóval, ha 100 forintot fizetünk egy kattintásért, de a kattintás 5000 forintos eladást eredményez, akkor bőséges nyereséget értünk el.

Egy nyereséges PPC-kampány felépítése során sok mindenre szükség van: a megfelelő kulcsszavak felkutatásától és kiválasztásától kezdve a kulcsszavak jól szervezett kampányokba és hirdetési csoportokba szervezésén át a konverzióra optimalizált PPC céloldalak létrehozásáig. A keresőmotor azzal jutalmaza azokat a hirdetőket, akik releváns, jó célzással rendelkező CPC kampányokat hoznak létre, hogy kevesebbet számítanak fel a hirdetések kattintásáért. Ha a hirdetéseid és a céloldalak hasznosak és relevánsak a felhasználók számára, a Google kevesebbet számít fel kattintásonként, ami nagyobb nyereséget eredményez vállalkozásod számára.

Mik a PPC előnyei?

– Használatával azonnal forgalmat tudunk terelni az oldalunkra.

– Nagyon pontosan láthatók az adatok, és az eredmények, hogy melyik elemek -kulcsszavak, hirdetések, célzások-, miként működnek.

– Pontosan, precízen célozhatók

Mik a PPC hátrányai?

– Csak addig hozza a forgalmat, az eredményeket, amíg fizetünk a hirdetésekért. Mondjuk a keresőoptimalizálással ellentétben nem maradandó a hatása az ebbe tett erőforrásoknak.

 

 

Mi az a Google Ads?

A Google Ads a világ legnépszerűbb PPC hirdetési rendszere. A hirdetési platform lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy olyan hirdetéseket hozzanak létre, amelyek megjelennek a Google keresőmotorjában és más Google-tulajdonokban is.

A Google Ads is PPC modell alapján működik, amelyben a felhasználók kulcsszavakra licitálnak, és a hirdetéseikre történő minden egyes kattintásért fizetnek. A Google minden egyes keresés indításakor a hirdetők adatbázisában keresgél, és kiválasztja a nyerteseket, akik a keresési találati oldalon értékes hirdetési felületen jelennek meg. A „győztesek” kiválasztása több tényező kombinációja alapján történik, beleértve a kulcsszavak és a hirdetési kampányok minőségét és relevanciáját, valamint a kattintásonkénti licit ( vagyis a CPC) nagyságát.

Pontosabban, hogy ki jelenik meg az oldalon, az a hirdető hirdetési rangsorán alapul, amelyet két kulcsfontosságú tényező – a CPC-ajánlat (a legmagasabb összeg, amelyet a hirdető hajlandó költeni) és a minőségi pontszám (a kattintási arányt, a relevanciát és a céloldal minőségét figyelembe vevő érték) – szorzatából számítanak ki. Ez a rendszer lehetővé teszi a nyertes hirdetők számára, hogy a potenciális ügyfeleket a költségvetésüknek megfelelő költséggel érjék el. Ez lényegében egyfajta aukció.

A PPC marketing a Google Hirdetéseken keresztül különösen értékes, mivel hazánkban a legnépszerűbb keresőmotor, a Google hatalmas mennyiségű forgalmat bonyolít le, és ezért a legtöbb megjelenést és kattintást biztosítja a hirdetéseid számára. Az, hogy PPC-hirdetéseid milyen gyakran jelennek meg, attól függ, hogy milyen kulcsszavakat és ajánlattételi startégiát választasz. Bár számos tényező határozza meg, hogy PPC-hirdetési kampányok mennyire lesznek sikeresek, De nézzük a legfontosabbakat:

 

Kulcsszó relevancia – Releváns PPC kulcsszólisták, szűk kulcsszócsoportok és megfelelő hirdetési szövegek kialakítása.

Landing Page Minőség – Optimalizált landing page-ek létrehozása meggyőző, releváns tartalommal és egyértelmű, konkrét keresési lekérdezésekre szabott call-to-action felhívásokkal.

Minőségi pontszám – A minőségi pontszám a Google minősítése, amivel a kulcsszavakat, a céloldalakat és a PPC-kampányokat értékeli. A jobb Minőségi pontszámmal rendelkező hirdetők több hirdetési kattintást kapnak alacsonyabb költségek mellett.

Kreativitás – A csábító hirdetési szöveg, és a figyelemfelkeltő képes tartalom elengedhetetlen.

PPC kulcsszókutatás

A PPC kulcsszókutatás hihetetlenül időigényes lehet, de hihetetlenül fontos is. Az egész PPC-kampány a kulcsszavak köré épül, és a legsikeresebb Google Ads hirdetők folyamatosan bővítik és finomítják PPC-kulcsszólistájukat. Ha csak egyszer, az első kampány létrehozásakor végeznénk kulcsszókutatást, akkor valószínűleg több százezer értékes, hosszú távú, alacsony költségű és rendkívül releváns kulcsszóról maradnánk le, amelyek az oldalra irányíthatnák a forgalmat.

 

Egy hatékony PPC kulcsszólistának ilyennek kell lennie:

Relevánsnak – Természetesen nem szeretnénk olyan webes forgalomért fizetni, amelynek semmi köze a te vállalkozásodhoz. Olyan célzott kulcsszavakat szeretnénk találni, amelyek magasabb kattintási arányt (CTA), hatékony kattintásonkénti költséget és nagyobb nyereséget eredményeznek. Ez azt jelenti, hogy a kulcsszavaknak, amelyekre licitálunk, szorosan kapcsolódniuk kell a te általad értékesített termékekhez, szolgáltatásokhoz.

Alaposnak – Kulcsszókutatásának nem csak a legnépszerűbb és leggyakrabban keresett kifejezésekre kell kiterjednie, hanem az úgynevezett long tail kifejezésekre is. A long-tail kulcsszavak specifikusabbak és kevésbé gyakoriak, de összeadódva a keresések nagy részét ezek teszik ki. Ráadásul sokkal kisebb rájuk a verseny, és ezért olcsóbbak is.

 

PPC kampányok kezelése

Miután létrehoztuk az új kampányokat, rendszeresen kezelni is kell őket, hogy továbbra is hatékonyak maradjanak. Valójában a rendszeres fiók optimalizálás az egyik legjobb előrejelzője a hirdetési fiók sikerének. Folyamatosan elemezni kell fiókj teljesítményét, és a kampányok optimalizálása érdekében a következő módosításokat kell elvégezni:

PPC kulcsszavak hozzáadása: Bővíteni kell a PPC-kampányok hatókörét a vállalkozás szempontjából releváns kulcsszavak hozzáadásával.

Negatív kulcsszavak hozzáadása: Hozzá kell adni nem konvertáló kifejezéseket negatív kulcsszóként, hogy javítsuk a kampányok relevanciáját és csökkenjenek a felesleges kiadások.

Hirdetéscsoportok szegmentálása: Javítható az átkattintási arányt (CTR) és a minőségi pontszám, ha a hirdetéscsoportokat kisebb, relevánsabb hirdetési csoportokra osztjuk fel, amelyek segítségével célzottabb hirdetési szöveget és céloldalakat állíthatunk be.

A költséges kulcsszavak felülvizsgálata: Mindenképpen érdemes megkeresni a drága, alulteljesítő kulcsszavakat, és szükség esetén kikapcsolni, szüneteltetni őket.

Landing page optimalizáció: Módosíthatjuk a céloldalak tartalmát és cselekvésre való felhívásait (CTA), hogy igazodjanak az egyes keresési lekérdezésekhe. Ezzel növelhetjük a céloldal relevanciáját, és a konverziós arányokat. Ne küldjük az összes forgalmat ugyanarra az oldalra.